Kunst på Arbeidsplassen

Arnold Hagström (f. 1958)

FLOWERPOWER

A235 – Maleri, foto, akvarell, litografi, 13 verk

Blomster som motiv har resonert med utallige kunstnere og betraktere opp gjennom kunsthistorien. Motivet er ikke bare en estetisk fremstilling, men inneholder også skjulte meninger og symboler som har endret seg avhengig av historisk periode, sted og kultur. Å bruke blomster for å representere noe annet enn kun den biologiske blomsten har en lang tradisjon og strekker seg tilbake til oldtidens kunstneriske uttrykk.

Auksjon

C 001 – Grafikk, tegning, foto, 47 verk

Torsdag 19. september i Nannestadgata 7, på Kampen i Oslo.

Grafikk, fotografier, tegninger og akvareller av anerkjente norske og nordiske kunstnere skal under hammeren.

Porten åpner kl. 17 for besiktigelse av verkene, auksjonen starter presis kl. 18.

Gunnar Krogh-Hansen er auksjonarius. Utropspriser fra kr 200.

Servering av forfriskninger.

Velkommen!

Svensk samtidskunst

B 007b – Grafikk, 15 verk

Dette er fire fargefriske og moderne utstillinger med figurative og abstrakte arbeider av kjente svenske kunstnere som Curt Hilfon (f. 1943), Bjørn Krestesen (f. 1951), Pierre Olofsson (1921-1996) og Madeleine Pyk (f. 1934). I d-utstillingen også yngre kunstnere som Ernst Billgren (f.1957), Jonas Englund (f.1960) og Per Torgen (f.1969).

Utstillingen har tre billedstørrelser med rammer:
39 × 54cm høyde og bredde
49 × 68cm høyde og bredde
65 × 90cm høyde og bredde

Svensk samtidskunst

B 007a – Grafikk, 15 verk

Dette er fire fargefriske og moderne utstillinger med figurative og abstrakte arbeider av kjente svenske kunstnere som Curt Hilfon (1943-2018), Bjørn Krestesen (f. 1951), Pierre Olofsson (1921-1996) og Madeleine Pyk (f. 1934). I d-utstillingen også yngre kunstnere som Ernst Billgren (f.1957), Jonas Englund (f.1960) og Per Torgen (f.1969).

Bit for bit

A 095 – Grafikk, 15 verk

I denne utstillingen møter vi kunstnere som arbeider med forenkling av form og flater, gjerne med et figurativt utgangspunkt. Det unødvendige er skrellet bort og rene fargefelt settes opp mot hverandre. Noen av kunstnerne fremstår som konkrete i formspråket, mens andre leker med linjen som en ekspressiv og spontan motsats til monokrome fargeflater.