Kunst på Arbeidsplassen

Terje Roalkvam (f. 1948)

Kmw18 biotop1 130x120akrylpastelllerret 1 Image Kpa 2018 03 div repro webres(srgb) 42 preview Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image 3160 20141013122613000000 3162 20141013122613000000 3163 20141013122613000000 3164 20141013122613000000 3165 20141013122613000000 3161 20141013122613000000 17318 5463 20190118094933243512 Fra fjellet alexander schultz Landskap fra provence alexander schultz Image Image Krogvold Alle papirarbeider 31.01.2019 (flyttet) 6 Image Image 3101 20141013122612000000000 3105 20141013122612000000000 Marianne heske, mountains of the mind 4061 20141013122624000000 Kirsebærtreet Huset 1 Image001 3773 20141013122620000000 Web 6 Brinch 2 Kpa 2018 03 div repro webres(srgb) 97 preview Kpa 2018 03 div repro webres(srgb) 96 preview  vk 3294 hdr kopi  vk 3290 kopi 1 vallende druppel 1968 aluminium hout galerie seriaal 52x64x10cm[1]

Enkeltverk Ledig

E – Ulike teknikker, 44 verk

Disse kunstverkene kan leies enkeltvis, eller i tillegg til en eller flere av våre utstillinger.

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image

GRAS

A 026 – Grafikk, 12 verk

Dette er en utstilling med bilder av kunstnere tilknyttet den velkjente GRAS-gruppa. Utstillingen viser grafiske arbeider av Anders Kjær (f. 1940), Terje Roalkvam (f. 1948), Per Kleiva (1933-2017), Morten Krogh (f. 1937), Willi Storn (f. 1936), Victor Lind (f. 1940) og Egil Røed (f. 1932), stort sett alle aktive i GRAS i perioden 1970-74.

 mg 0263  mg 0254  mg 0259  mg 0246  mg 0249 3156 20141013122613000000 3157 20141013122613000000 3158 20141013122613000000 Image 2146 20141013122601000000 2148 20141013122601000000 2149 20141013122601000000 2144 20141013122601000000 Image 2150 20141013122601000000 1 2147 20141013122601000000

Kosmos

A 011 – Maleri, tusjtegning, grafikk, 16 verk

Kaos versus orden er gjennomgangstemaet i denne utstillingen med serigrafier av Terje Roalkvam (f. 1948) og malerier og tusjtegninger av Jan Trygve Fløysvik (f. 1961). Roalkvams bilder kan tolkes som en balansegang mellom rektangelets udiskutable geometri i møte med menneskehånden, papiret og trykkfargen, mens Fløysviks nonfigurative motiver beveger seg i et mikro- og makrounivers av orden og tilfeldigheter.